Het belang van een goede website wordt nog steeds onderschat

Eric Hes

19 Augustus 2013

Regelmatig bekijk ik websites van bedrijven in de regio en ik verbaas me dan steeds weer over de slechte kwaliteit van veel websites. Naast het amateuristische en/of gedateerde design is ook de informatie vaak gedateerd.

Omdat ik bij mij thuis de tuin een beetje aan het opknappen ben en er een nogal uit de kluiten gewassen boom gekapt moet worden, surfde ik vorige week eens naar de website van de hovenier hier bij ons kantoor om de hoek, om te kijken of zij misschien de boom kunnen kappen. En jawel hoor, dit was weer zo'n website. Juist een hovenier moet zijn klanten toch binnenhalen met mooie foto's van zijn projecten zou je denken, dat is zijn visitekaartje. Dan verwacht je dus ook een gelikte website met mooie presentaties van actuele projecten.
Maar nee, het design van deze website was om te huilen en het meest actuele project met wat slechte foto's was van 2009!

Ik besloot deze ondernemer eens te bellen, ik dacht misschien kunnen we hem van dienst zijn met het ontwikkelen van een nieuwe website. Toen ik hem op een tactische manier vertelde dat ik vond dat zijn website niet meer van deze tijd was ging hij in de verdediging: zijn broer had de website gebouwd en hij vond dat de website er prima uitzag. Hij was het dan nog wel met me eens dat de getoonde projecten wat gedateerd waren, maar verder zag ik het toch helemaal verkeerd.

Misschien dat deze ondernemer niet om werk verlegen zit, maar volgens mij loopt hij op deze manier toch kansen mis. Jammer!

Vaak wordt wel veel geld uitgegeven aan advertenties in gedrukte media met daarin een verwijzing naar de website, maar veel organisaties onderschatten vervolgens het belang van een goede professionele website. Ook zijn veel websites als gevolg van een slechte opbouw niet of nauwelijks te vinden in zoekmachines zoals Google. De tijd dat potentiële klanten bedrijven en winkels alleen vinden via advertenties in kranten en magazines is voorbij, de zoektocht naar aanbieders van diensten en producten begint op internet. De website is het visitekaartje van uw bedrijf, de eerste indruk is ontzettend belangrijk. Uit onderzoek is gebleken dat bezoekers van websites in slechts enkele seconden besluiten of ze verder kijken op een website, deze beslissing wordt gemaakt op basis van wat ze als eerste zien, de eerste indruk. Indien deze niet goed is voert men een nieuwe zoekactie uit en komt men bij de concurrent terecht.

Het laten ontwikkelen van een goede professionele website met uniek design in de eigen huisstijl is vaak niet veel duurder dan één keer adverteren in het plaatselijke ondernemersblad.

Laat geen kansen liggen en bekijk ook uw website eens kritisch! Of laat Hestec er eens gratis en geheel vrijblijvend kritisch naar kijken.

Andere blogs die je wellicht interessant vindt

Google mobile

Nieuw Google beleid: Niet mobiel? Niet gevonden!

Het is zover, sinds 21 april telt uw website niet meer mee indien deze nog steeds niet mobielvriendelijk is! De mobielvriendelijkheid van websites is sinds 21 april een rankingsfactor in...

kuddedieren

Gebruikers van Wordpress zijn kuddedieren

Een krachtige stelling! of misschien toch niet zo? Want zijn we niet allemaal een beetje kuddedieren? Ja, de meesten van ons zijn wel een beetje kuddedieren maar gebruikers van Wordpress...

bitcoin blockchain

Rijk worden met Bitcoin en Blockchain

Bitcoin en Blockchain, je hoort er steeds vaker over. Maar wat is het nu eigenlijk en wat kun je ermee? En kun je er rijk mee worden?

Een succesvolle webshop beginnen? Makkie! Of toch niet?