Het belang van een goede website wordt nog steeds onderschat

Eric Hes

19 Augustus 2013

Regelmatig bekijk ik websites van bedrijven in de regio en ik verbaas me dan steeds weer over de slechte kwaliteit van veel websites. Naast het amateuristische en/of gedateerde design is ook de informatie vaak gedateerd.

Omdat ik bij mij thuis de tuin een beetje aan het opknappen ben en er een nogal uit de kluiten gewassen boom gekapt moet worden, surfde ik vorige week eens naar de website van de hovenier hier bij ons kantoor om de hoek, om te kijken of zij misschien de boom kunnen kappen. En jawel hoor, dit was weer zo'n website. Juist een hovenier moet zijn klanten toch binnenhalen met mooie foto's van zijn projecten zou je denken, dat is zijn visitekaartje. Dan verwacht je dus ook een gelikte website met mooie presentaties van actuele projecten.
Maar nee, het design van deze website was om te huilen en het meest actuele project met wat slechte foto's was van 2009!

Ik besloot deze ondernemer eens te bellen, ik dacht misschien kunnen we hem van dienst zijn met het ontwikkelen van een nieuwe website. Toen ik hem op een tactische manier vertelde dat ik vond dat zijn website niet meer van deze tijd was ging hij in de verdediging: zijn broer had de website gebouwd en hij vond dat de website er prima uitzag. Hij was het dan nog wel met me eens dat de getoonde projecten wat gedateerd waren, maar verder zag ik het toch helemaal verkeerd.

Misschien dat deze ondernemer niet om werk verlegen zit, maar volgens mij loopt hij op deze manier toch kansen mis. Jammer!

Vaak wordt wel veel geld uitgegeven aan advertenties in gedrukte media met daarin een verwijzing naar de website, maar veel organisaties onderschatten vervolgens het belang van een goede professionele website. Ook zijn veel websites als gevolg van een slechte opbouw niet of nauwelijks te vinden in zoekmachines zoals Google. De tijd dat potentiële klanten bedrijven en winkels alleen vinden via advertenties in kranten en magazines is voorbij, de zoektocht naar aanbieders van diensten en producten begint op internet. De website is het visitekaartje van uw bedrijf, de eerste indruk is ontzettend belangrijk. Uit onderzoek is gebleken dat bezoekers van websites in slechts enkele seconden besluiten of ze verder kijken op een website, deze beslissing wordt gemaakt op basis van wat ze als eerste zien, de eerste indruk. Indien deze niet goed is voert men een nieuwe zoekactie uit en komt men bij de concurrent terecht.

Het laten ontwikkelen van een goede professionele website met uniek design in de eigen huisstijl is vaak niet veel duurder dan één keer adverteren in het plaatselijke ondernemersblad.

Laat geen kansen liggen en bekijk ook uw website eens kritisch! Of laat Hestec er eens gratis en geheel vrijblijvend kritisch naar kijken.

Andere blogs die je wellicht interessant vindt

AVG GDPR privacywet

Voldoet jouw website aan de AVG/GDPR privacywet?

De nieuwe Europese privacywet, in Nederland bekend als AVG, in het buitenland als GDPR, geldt vanaf 25 mei 2018. Vanaf die datum moet jouw website voldoen aan deze privacywet.

is daar geen app voor

Is daar geen app voor?

Stel je hebt een probleem of je zoekt iets? Wat doe je? Even googlen....of nog mooier, misschien is er wel een app voor.

zoekwoorden3

Vind de juiste zoekwoorden voor uw website of webshop

Wist u dat ongeveer 75% van de mensen die op internet zoekt nooit verder kijkt dan de eerste pagina van de zoekresultaten? Het geeft het belang aan om, als mensen...

Een succesvolle webshop beginnen? Makkie! Of toch niet?