Waarom wij in 2015 geen website voor u willen maken

Stefan Hes

7 Januari 2015

We zitten alweer even in het nieuwe jaar. Bijna iedereen maakt bewust of onbewust nieuwe plannen bij de start van een nieuw jaar. Sommige noemen dat goede voornemens, je kunt het ook gewoon plannen noemen. Ook wij hebben nagedacht over 2015 en we hebben een besluit genomen. Vroeger riepen we nog wel eens: “Wij willen graag een website voor u maken!”. In 2015 gaan we het helemaal anders doen, we willen namelijk helemaal geen website voor u maken.

"Wij willen een website maken voor uw klanten!"

Het betekent dat we in 2015 meer dan ooit gaan focussen op het plan achter de website, we noemen dat de online strategie. Wij zijn van mening dat een website alleen kan doen wat hij moet doen (klanten genereren) indien over een aantal vragen goed is nagedacht. Belangrijke vragen die bij het bepalen van de online strategie aan de orde komen zijn:

  • Welke doelgroepen zijn er online?
  • Welke acties wilt u deze doelgroepen graag laten doen?
  • Welke online activiteiten zijn noodzakelijk om deze acties te bereiken?
  • Hoe kunnen deze activiteiten gerealiseerd worden?
  • Wat moet het opleveren?
  • Wat doen we eerst en wat kan eventueel later?

Zodra de antwoorden op deze vragen duidelijk zijn kan er een goed doordacht plan voor de website gemaakt worden.

Een kort voorbeeld:
Stel dat de doelgroep jongeren tussen de 15 en 25 jaar is en u wilt aan deze doelgroep een prachtige gadget verkopen. Iets wat ze echt moeten hebben. Dan heeft u dus een website nodig met een flitsend design, dat gericht is op jongeren. U wilt dat ze iets kopen, dus moet er een duidelijke 'KOOP' knop op de website komen. Om de jongeren te verleiden op de 'KOOP' knop te klikken moet kort worden aangegeven wat de gadget kan, wat er zo leuk aan is en eventueel wat de voordelen zijn. Het moet zoveel mogelijk verkoopacties opleveren en als het even kan wilt u ook nog dat men uw gadget promoot op de Facebook.
Facebook is het belangrijkste maar in een later stadium wilt u ook promotie op Twitter en Instagram mogelijk maken.

Met al deze gegevens kan een website worden ontworpen die wat betreft indeling, kleurstellingen en teksten zo is opgezet dat de potentiële klant verleid wordt om te kopen. De klant moet het gevoel krijgen dat hij het product dat u aanbiedt echt moet hebben.

Het eindresultaat: De website is een machine die klanten genereert!

Wilt u meer informatie of een advies voor uw situatie? Neemt u dan gerust contact met ons op.

 

Andere blogs die je wellicht interessant vindt

het belang van een goede website

Het belang van een goede website wordt nog steeds onderschat

Regelmatig bekijk ik websites van bedrijven in de regio en ik verbaas me dan steeds weer over de slechte kwaliteit van veel websites.

webhosting

Goedkope hosting is vaak funest voor SEO

Als het even kan wil je bovenaan staan in Google of in ieder geval boven je directe concurrenten.

roi panel

Wat levert mijn website op? De ROI van een website uitgelegd

Natuurlijk wil iedereen graag geld verdienen met een website. Uit onderzoek blijkt dat de meeste bedrijven geen idee hebben wat hun website eigenlijk oplevert.

Gebruikers van Wordpress zijn kuddedieren